شینیون
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شینیون
نوشته شده در یک شنبه 27 فروردين 1396
بازدید : 23
نویسنده : atefe

شينيون چيست؟ شينيون در زبان انگليسي Chignon به معناي گيسو و يا موي پرپشت است.شينيون اينگونه كه در زبان فارسي و در ميان آرايشگران و بانوان رايج است به معناي فرم دادن و جمع كردن موي سر به صورتي خوش فرم و زيباست.

براي اين نوع فرم دادن به موي سر گاهي از ابزار و وسايل خاصي استفاده مي‌شود كه ممكن است ساده و در دسترس و يا حرفه اي و غير معمول باشد. از ابزار ساده شينيون ميتوان به كش سر، گيره سر، تل سر، تور شينيون٫ كليپس مو و موارد مشابه اشاره كرد. از ابزار حرفه‌اي و پيشرفته شينيون مي‌توان به انواع بيگودي، تورهاي نامرئي، گير مويي، پروتزهاي اسفنجي، موهاي دسته اي اضافه، چوب شينيون و موارد اين‌چنيني اشاره كرد.

با تغييرات در معيارها و ملاك‌هاي زيبايي در هر دوره تاريخي نوع خاصي از مدل مو و شينيون ترويج پيدا مي‌كند و در اصطلاح “مد” مي‌شود. حتي در بعضي از دوره ها در دو دهه اخير به طور كلي از محبوبيت شينيون كاسته شده و بانوان تمايل به داشتن موي باز با حالتي خاص ( مثلا موي باز فر در دهه هفتاد ميلادي و يا موي صاف و باز در اواخر دهه ۹۰) داشته اند. و يا در دوره اي از دهه هشتاد ميلادي صرفا به موي كوتاه علاقه مند بوده اند. در اين دوران شينيون جايگاه ويژه اي نداشته است.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: